בבלוג פוסט הקצר הזה תקבלו סקירה קצרה על המשמעות וההקשרים שיש לחלק מהצבעים השכיחים בשימוש בעיצוב לוגו. ותלמדו איך אפשר להשתמש בהם כדי להעביר מסרים שונים למותג שלכם.
אדום
הצבע האדום מקושר עם אנרגיה, תשוקה והתלהבות. לעיתים קרובות הם משמש לעלות תחושה של דחיפות או סכנה. בעיצוב לוגו הצבע האדום יכול להיות צבע עוצמי אשר מושך תשומת לב ויוצר תחושה של התלהבות, מה שהופך אותו לבחירה פופלרית במסעדות מזון-מהיר ועסקים אחרים שרוצים לפנות ללקוחות בתחושה של מידיות.
כחול
הצבע הכחול מקושר לאמון, מהימנות ומקצועיות. פעמים רבות הוא נראה כצבע מרגיע ומשקיט. לוגואים המשתמשים בצבע הכחול לעיתים מעוררים תחושה של אמינות, מה שהופך אותו לבחירה פופלארית עבור בנקים, חברות ביטוח ועסקים אחרים שרוצים להעביר מסר של ביטחון ואמינות.
ירוק
ירוק הוא צבע המקושר בצמיחה, בריאות וטבע. הוא גם מקושר לרוגע ושולה. לוגואים המשתמשים בצבע הירוק לעיתים קרובות יעוררו תחושה של צמיחה, התחדשות. מה שהופך אותו לפופלארי בעסקים הקשורים למוצרים אורגנים וידידותיים לסביבה.
צהוב
הצבע הצהוב מקושר לשמחה, חום ואופטימיות. צהוב גם קשור לבטיחות, הוא בנוסף יכול להיות בשימוש לתפיסת תשומת לב ולכדי לתופס את התשומת הלב בעיצוב. לוגואים אשר משתמשים בצבע הצהוב לעיתים קרובות יעוררו תחושה של התלהבות ואנרגיה. מה שהופך אותו לצבע פופלארי עבור עסקים בעולם הבידור ועסקי הטיפול בילדים.
סגול
סגול הוא צבע המקושר עם מותרות ופאר, תחום ויצירתיות. הוא גם מקושר לעושר ואצולה. לוגואים אשר עושים שימוש בצבע הסגול לעיתים קרובות מעוררים תחושה של אקסלוסיביות (בלעדיות) ואלגנטיות, מה שהופך אותו לצבע פופלארי בשימוש על ידי עסקים בעולם האופנה היוקרתית, מוצרי טיפוח ובעולם האומנות.
שחור
שחור מקושר עם התחכמות, אלגנטיות ומסתורותיות. הוא גם מקושר עם כוח וסמכות. לוגואים אשר עושים שימוש בצבע השחור לעיתים קרובות יעוררו תחושה של פאר ויוקרה. מה שהופך אותו לצבע פופלארי ובחירה על ידי עסקים בעולם הרכב, טכנולוגיה ומותרות.
לבן
הצבע הלבן מקושר עם טוהר, נקיון ופשטות, הוא גם מקושר לעיתים עם שלום וביטחון. לוגו אשר עושה שימוש בצבע הלבן לעיתים קרובות יעורר תחושה של רעננות ומנימליזים, מה שהופך אותו לצבע פופלארי בעסקים בעולם הבריאות והנקיון.
לסיום
חשוב לציין שצבע הוא רק אלמנט אחד בעיצוב לוגו, וההבדל בצבעים יכול ליצור משמעויות שונות וכך שהקישור למשמעות תלוי בקשר ובתרבות. התפקיד של צבע בפסיכולוגיה של עיצוב לוגו הוא הבט חשוב שיש לשקול, אבל גם חיוני לשקול עוד רכיבים בעיצוב כמו פונטים, תמונות, והמראה הכללי של הלוגו בהקשר של המותג, תעשיה וקהל הלקוחות.
עוד באתר
זמן לעצב לוגו
עכשיו שאתם יודעים את משמעות הצבעים זמן לעצב לוגו לעסק. עשו את זה בעצמכם חינם באחד האתרים המומלצים בקישור המצורף או הזמינו לוגו ממעצב. זיכרו את המשמעות של כל צבע, קבעו את הרגש ואת המסר שאתם רוצים שהמותג שלכם יעביר.