לוגו הוא אחד מהאלמנטים החושבים ביותר של המותג. הוא משרת כנציג ויזואלי של זהות החברה ויכול להיות לוגו השפעה משמעותית על איך המותג נתפס אצל קהל היעד.
לוגו שמעוצב בצורה מקצועית יכול לעזור למותג לבלוט בשוק צפוף וליצור תחושה של קרבה והכירות עם הלקוחות.
איך ליצור לוגו מצליח אפשר לפרק לבסיסים על ידי מספר כללי מפתח.
- זהות: לוגו משרת כנציג ויזואלי של זהות המותג. הוא צריך להיות פשוט, זכיר וקל לזיהוי. לוגו צריך להיות נצחי, ולא טרנד חולף או נתון לשינויים על פי אופנה חולפת.
- הכירות עם המותג: לוגו הוא לעיתים קרובות הדבר הראשון שהלקוח יראה כאשר הוא בה במגע עם המותג. הוא צריך להיות מעוצב באופן זכיר וקל לזיהוי, כך שלקוחות יוכלו בקלות לזהות את המותג והמוצרים שלו או השירותים שהוא נותן.
- מסר המותג: לוגו צריך להעביר את המסר והערכים של המותג. הוא צריך להיות מעוצב כך שהוא יעורר רגש ספיצפי בלקוחות ולישר קו עם המסר הכללי של המותג. (לדוגמא " "Just do it. של חבר נייק ו “Save Money. Live Better.” של וולמרט.
- עקביות: לוגו צריך להיות בשימוש עקבי בכל חומרי השיווק של המותג. זה יעזור ליצור תחושה אצל הלקוחות של הכירות וזיהוי המותג, וזה יגרום לכך שהם בקלות יזהו את המותג.
- סתגלנות: לוגו צריך להיות מסוגל להסתגל ולהתפתח במהלך הזמן. לוגו של חברה צריך להיות מסוגל להסתגל למדיות וערוצים שונים, ועדין לשמור על הזהות שלו ולזהות אותו
לסיכום, לוגו הוא גורם מכריע בבניה של מותג מצליח ומוכר. הוא משרת כנציג חזותי (ויזואלי) של זהות המותג, ועוזר עם הכירות המותג והעברת המסר שלו, הוא צריך להיות עקבי ומסתגל. לוגו שמעוצב בצורה מקצועית יכול לעזור למותג לבלוט בשוק צפוף, וליצור תחושה של הכירות עם הלקוחות והיכולת שלהם לזהות את המותג.
עוד בנושא מיתוג עסקי אצלנו באתר: