יצירה של לוגו זה צעד חשוב בבניה של זהות מותג חזק, אבל זה לא מטלה פשוטה, ושישנם טעויות נפוצות שעסקים צריכים להימנע מהם כשהם מעצבים לוגו.
- שימוש ביותר מידי צבעים: לוגו עם יותר מידי צבעים יכולים להיות עמוס מידי וקשה להכרה. זה חיוני להשתמש בפלטת צבעים מוגבלת אשר עקבית עם הצבעים של מותג החברה.
- שימוש ביותר מידי אלמנטים: לוגו עם יותר מידי אלמנטים יכול עמוס וקשה לקריאה. זה חשוב לשמור על עיצוב פשוט ונקי.
- שימוש בתמונות קלישאתיות: הימנעו משימוש בתמונות קלשיאתיות כמו כדור הארץ, משום שהם יכולים לגרום ללוגו להראות כללי ולא מקורי.
- שימוש בגופנים לא הולמים: הטיפוגרפיה (סידור ועיצוב טקסט) בשימוש בלוגו צריכה להיות מתאימה לתעשיה של החברה ולקהל היעד. היא צריכה להיות קלה לקריאה ולזיהוי.
- לא בודקים את הלוגו: לפני שסגורים על עיצוב הלוגו, זה חשוב לבדוק אותו עם לקוחות פטנציאל ולקבל מהם פידבקים. זה יכול לעזור להבטיח שהלוגו זכיר ורלוונטי אצל קהל היעד.
- לא ניתן להתאמה: לוגו צריך להיות קריא וניתן לזיהוי במגוון מדיות, זה כולל בחומרי שיווק מודפסים, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. הלוגו צריך להראות טוב כאשר הוא משתנה בגודל יותר או פחות, והוא צריך להיות ברור וקריא בשחור ולבן, כמו כן בצבעים.
- לא חושבים על העתיד: לוגו צריך להיות נצחי ולא צריך להיות יותר מידי טרנדי או ספציפי לזמן או סטייל, משום שהוא יכול להתיישן במהרה.
על ידי הימנעות מהטעויות האלו, עסקים יכולים ליצור לוגו שהוא זכיר, מקורי ואפטקיבי בבניה של מותג מוכר ואמין על ידי הלקוחות. זיכרו שלוגו זה המייצג הויזואלי של המותג, הוא צריך להיות עקבי וצריך לתקשר את הערכים של המותג, המשימה שלו, והמסר שלו.