מיתוג עסקי: למדו מה משפיע על מיתוג העסק שלכם

כל מה שתרצו לדעת על מיתוג עסקי ולא היה לכם את מי לשאול, במדריך זה ובתתי הכתבות המצורפות אליו.

תוכן העניינים

    יסודות הבסיס של מיתוג עסקי

    מיתוג הוא צלע חשוב של כל עסק או ארגון, וזה חשוב לכל אחד שלכל חלק בשיווק או פיתוח עסקי להבין את הבסיס של מיתוג.

    1. מותג הוא לא רק לוגו: בעוד לוגו מרכיב חשוב של מותג, מותג הוא הרבה יותר מרק לוגו. מותג כולל מרכיבים כמו: שם, מסר וזהות חזותית, אשר כולם ביחד עובדים ליצור דימוי ייחודי ומוכר.
    2. מותג הוא הבטחה: מותג הוא הבטחה ללקוחות על החוויה שהם יכולים לצפות לה כאשר עם באים במגע עם העסק או הארגון. זה חשוב לשמור על הבטחה עקבית בכל הפלטפורמות והערוצים.
    3. מותג נבנה לאורך זמן: לבנות מותג חזק לוקח זמן ודורש ומאמץ השקעתי. זה חשוב להיות סבלנים ולהתמיד בבניה של מותג לאורך זמן.
    4. מותג צריך להיות אותנטי: המותג שלכם צריך להיות אמיתי ולשקף את הערכים והמשימה של העסק או הארגון. צרכנים בקלות יכולים לעלות על אי-אותנטיות של מותג והם נוטים לאבד אמון במותגים אלו.
    5. מותג צריך להיות עקבי: עקביות היא המפתח כשזה מגיע למיתוג. הזהות הוויזואלית (חזות) של המותג, המסר והבעת המותג צריכים להיות עקביים עבור כל הפלטפורמות והערוצים כדי להבטיח שלקוחות יוכלו בקלות לזהות ולזכור את המותג.
    6. מותג צריך להיות סתגלני: בעוד עקביות חשוב, חשוב גם להיות סתגלנים ומוכנים לפתח את המותג על פי צורך. זה אומר להיות קשובים לטרנדים בשוק, תזוזות של עסקים בתחום ופידבקים מלקוחות.
    7. מותג צריך להיות מדיד: זה חשוב למדוד את האפקטיביות של מאמץ המיתוג ולעקוב אחראי מדדים כמו מודעות למותג ונאמנות לקוחות. זה יעזור לבצע שינויים כשצריך ולראות את התשואה על ההשקעה (Return on Investment) של מאמצי המיתוג.
    יסודות הבסיס למיתוג עסקי כפי שהם משתקפים במותג של מקדונלדס
    יסודות הבסיס אצל מקדונלד'ס באים לכדי ביטוי בתמונה: שם, זהות חזותית, הבטחה, סתגלנות לשוק ועוד…
    תמונה מאת Uzenk Doezenk

    הבנה של עקרונות הבסיס של מיתוג היא חיונית עבור כל אחד בשיווק או בפיתוח עסקי. מותג חזק יכול לעזור לבנות אמון, נאמנות ולהיות מוכר אצל הלקוחות, מה שיכול להוביל להצלחה לטווח הארוך לעסק או הארגון. על ידי הבנה של הבטחת המותג, אותנטיות, עקביות, סתגלנות ומדידות, כל אחד יכול ליצור מותג חזק ומוכר.

    קראו עוד

    3 עקרונות לבניית מותג עבור בעלי עסקים חדשים

    מה זה חוברת "ספר מותג"

    מיתוג הוא חלק חשוב בכל עסק, וחוברת שהיא ספר המותג מאגדת את החוקים וההנחיות אשר עוזרים כדי לשמור על עקביות ולבסס זהות מותג חזקה.

    הנחיות אלו מגדירות איך המותג צריך להציג את עצמו ויזואלית ובשפה דיבורית, כולל אלמנטים כמו צבע, כתב, תמונות וסגנון דיבור.

    עקביות במאמץ המיתוג היא קריטית לבנייה של אמון ואמינות עם הלוקחות ולתפוס תשומת לב בשוק

    פלטת הצבעים, הכתב, התמונות וסגנון הדיבור צריך להיות מתאים למותג ולעורר את הרגשות וההקשרים המתאימים.

    על ידי ביצוע של הוראות המיתוג המוגדרים טוב, עסק יכול לשמר זהות מותג חזקה ולהבטיח שכל מאמצי השיווק הם עקביים וברורים.

    המשך קריאה מומלץ ספר מותג: מה שאתם צריכים לדעת.

    סט כלים למיתוג עסקי הנקראים "ספר מותג" (Brand Guidelines)
    הוראות מיתוג אשר מאוגדים בספר המותג \ Brand Style Book לחצו להגדלה בדף חדש.
    Image by Freepik

    זהות מותג: היסודות לבניית מותג חזק

    זהות מותג זה יותר מרק לוגו וסלוגן. זהות מותג מתייחס לחזות ולרכיבים המוחשיים אשר יוצרים מותג, זה כולל לוגו, כתב, פלטת צבעים והמסר של המותג. זה מה שמפריד את המותג משאר השחקנים בשוק וזה עוזר ללקוחות לזהות ולזכור את המותג.

    הרכיבים הללו עובדים ביחד כדי ליצור תמונה ייחודית ועקבית אשר מייצגת את המותג ומבדילה אותו. זהות מותג חזקה עוזר לבנות אמון והכירות עם הלקוחות, מה שהופך את זה לקל עבור מותג להיות בולט בשוק.

    דוגמה לזהות מותג של מותגים מוכרים

    1. חברת אפל: זהות המותג של אפל מאופיין על ידי עיצוב מלוטש ומודרני, הכתב הנקי וצבעי המותג לבן, אפור ושחור שהם סימן ההיכר הבולט של המותג. הלוגו של אפל, תפוח מעוצב עם חתיכה נגוסה בו, מזוהה מיד והוא מילה נרדפת לאיכות וחדשנות.
    2. קוקה-קולה: זהות המותג של קוקה קולה מזוהה מיד תודות ללוגו האגדי שלו, כתב זורם בצבעי אדום בוהק, והצורה של כוס הזכוכית הקלאסית המוכרת. כתב המותג הוא מודרני ושמח, ופלטת הצבעים של אדום ולבן הם מילה נרדפת לרעננות ואושר.

    מה המרכיב של זהות מותג טוב?

    מרכיב של זהות מותג טוב הוא זהות ייחודית, עקבית וזכירה. היא צריכה בצורה מדויקת לשקף את הערכים והאישיות של המותג ולעזור להבדיל אותו מהשאר. זהות מותג טוב צריכה להיות סתגלנית, אשר יאפשר למותג להתפתח במהלך הזמן בעוד הוא עדין שומר על מרכיבי הליבה שלו.

    סיכום

    זהות מותג חזקה היא חיונית לבניה של מותג מצליח. על ידי יצירה של תמונה ייחודית ועקבית אשר בצורה מדויקת מייצגת את המותג, חברות יכולות לבנות אמון והכירות עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי, דבר שיגרום לבלוט בקלות בשוק צפוף.

    המשיכו לקרוא עוד על הנושא לימדו איך יוצרים זהות מותג.

    מיתוג עסקי בחירת צבעים

    בחירה של הצבע הנכון עבור המותג שלכם היא חיונית וחשובה מאוד, משום שזה יכול באופן ישיר להשפיע על איך קהל הלקוחות שלכם תופס את המותג. שיקלו את ערכי המותג, האישיות וקהל היעד בזמן בחירת צבע שבאופן אפקטיבי יעביר את המסר שלכם וזה ייתפס אצל הלקוחות.

    הטבלה הבאה מספקת סקירה כללית על המשמעות והשימוש של צבעים במיתוג. כל צבע מנותח על בסיס הפסיכולוגיה הקשורה אליו והתעשיה בה השימוש הוא נפוץ, וכן דוגמאות של מותגים מצליחים המשתמשים בצבע. הטבלה יכולה לשמש ככלי עזרה עבור עסקים ומשווקים אשר רוצים ליצור זהות מותג שייתפס אצל קהל הלקוחות הפוטנציאלים. על ידי הבנה של משמעות וסמל של הצבעים השונים, מותגים יכולים ליצור זהות מותג שהיא בצורה אפקטיבית מעבירה את הערכים והמסר לצרכנים.

    צבעמשמעות והקשריםשימושים נפוציםדוגמאות למותגים מצליחים
    אדוםתשוקה, אנרגיה, התרגשות, סכנה, אהבהמזון, טוכנלוגיה, בידור, בריאות, רכבקוקה-קולה, נטפליקס, טויוטה
    כתוםיצירתיות, שובבנות, התלהבות, חוםספורט, בידור, אוכל, טכנולוגיהניקלודיאון, הרלי-דייווידסון, פאנטה, סאונד-קלאוד
    צהובאופטימיות, שמחה, חברות, בהירותמזון, אופנה, בידור, טכנולוגיהמקדונלדס, איקאה, BestBuy, Snapchat
    ירוקצמיחה, בריאות, התחדשות, טבע, עושרממון, בריאות, נושאים סביבה, חקלאותסטארבקס, Land Rover, John Deere, שופיפיי
    כחולאמון, יציבות, מקצועיות, נאמנותממון, בריאות, טכנולוגיה, תאגידיםIBM, Facebook, Ford, Samsung
    סגוליצירתיות, מותרות, רוחניות, מלכותיופי, אופנה, טכנולוגיה, בריאותיאהו, FedEx ,twitch,
    ורודרומנטיקה, נשיות, נעורים, מתיקותיופי, אופנה, מזון, בריאותברבי, ויקטוריה סיקרטס, דאנקן דונאטס
    חוםמהימנות, ארציות, חום, סיבולתמזון, בניה, טבע, סגנון חייםUPS, טימברלנד, M&Ms ,Nespresso
    לבןטוהר, נקיון, תמימות, פשטותבריאות, יופי, טכנולוגיה, מותרות, לימודיםאפל, אדידס, טסלה
    שחורכוח, תחכום, אלגנטיות, מיסתוריותמותרות, אופנה, טכנולוגיה, יופישאנל, מרצדס-בנץ, סוני

    קראו עוד

    משמעות פסיכולוגית שיש לצבעים בעיצוב לוגו

    עשה ואל תעשה במיתוג

    עשה:

    • הגדירו את הערכים של המותג, המשימה שלה והערך המוסף שהוא מביא.
    • פתחו זהות ויזואלית ייחודית ואסטרטגית המסרים של המותג.
    • צרו חווית לקוח מרתקת.
    • עקבו אחרי האופן שבו המותג נתפס והקשיבו למשוב מלקוחות.
    • התפתחו והתאימו את המותג לפי צורך.

    אל תעשה:

    • אל תעתיקו או תחקו אחרים.
    • אל תהיו לא עקביים במאמצי המיתוג שלכם.
    • אל תזניחו את חווית הלקוח.
    • אל תתעלמו ממשוב לקוחות או מאופן תפיסת המותג.
    • אל תמעיטו בערך החשיבות של פיתוח ותחזוקה שוטפים של המותג.

    מומלץ קריאה: שאלות ותשובות על מיתוג.

    טיפים פשוטים במיתוג לבעלי עסקים קטנים

    1. בחירת שם מותג שקל לזכור: בחרו שם שהוא ייחודי, קל לזכירה ואשר משקף את האישיות והערכים של המותג. הימנעו משמות גנריים או יותר מידי מסובכים, משום שהם ניתנים לשכיחה או קשים לביטוי.
    2. נוכחות ברשתות החברתיות: צרו חשבונות עסקיים בפלטפורמות הרשתות החברתיות הראשיות שקהל היעד שלכם משתמש בהם, כמו פייסבוק, אינטסגרם וטוויטר. פרסמו תוכן בקביעות המתיישר עם מסר המותג שלכם ומדריך המותג. צרו מגע עם העוקבים והגיבו לתגובות והודעות במיידיות. השתמשו בהאשטאגס ומילות מפתח רלוונטיים להגדיל את התפוצה שלכם.
    3. שירות לקוחות יוצא-מהכלל: פה לאוזן היא דרך שיווק עוצמתית לבנות את המותג שלכם, הצעה של שירות לקוחות יוצא מהכלל יכול לעזור להשיג ביקורות חיוביות והפניות. ודאו שאתם מגיבים לפניות מלקוחות ולתלונות מהר ובמקצועיות. עשו מעל ומעבר לפתור בעיות ולהציע חוויות אישיות. שיקלו להציע מועדון לקוחות או הנחה ללקוחות חוזרים.

    מיתוג עסקי עיצוב לוגו

    חלק זה עוסק בקשר שבין עיצוב לוגו למיתוג.

    לוגו החברה הוא לעיתים קרובות הדבר הראשון שהלקוחות רואים כשהם באים במגע עם המותג. משום כך הלוגו משחק תפקיד חשוב במיסוד מותג מוכר, יצירה של רושם ראשוני, והעברה של ערכי ואישיות המותג. המשיכו לקרוא חלק זה כדי לגלות את הקשר בין עיצוב לוגו ומיתוג, איך לוגו שמעוצב מקצועי יכול לעזור לבנות זהות מותג מוכרת וחזקה.

    התפקיד של לוגו במיתוג עסקי

    לוגו הוא מייצג חזותי של זהות המותג. הוא משרת כקיצור למותג, כלי של תקשורת מידי של ערכיו, אישיות, והוא דרך מכירה ייחודית למותג. לוגו איכותי יכול להשאיר רושם מתמשך על הלקוחות ולעזור לייסד הכירות עם המותג, דבר שהוא חיוני בבניה של מותג חזק ומצליח.

    כמה מהדרכים הראשיות בהם לוגו תורם למאמצי המיתוג של החברה

    ייסוד זהות מותג: לוגו לרוב הוא המגע הראשון של הלקוחות עם המותג, לוגו איכותי יכול להעביר ביעילות את ערכי המותג, האישיות וההצעה הייחודית של המותג, והוא יגרום לכך שבקלות לקוחות יזכרו ויזהו את המותג.

    פיתוח הכירות עם המותג: עם הזמן, לוגו איכותי יכול להיות שם נרדף למותג, על ידי שבצורה עקבית שימוש בלוגו בכל חומרי השיווק ומקומות בהם הלקוח בא במגע עם המותג, עסקים יכולים לפתח מותג מוכר ולייסד זהות מותג חזק.

    מסר של מקצועיות: לוגו איכותי ומקצועי יכול לעזור בהעברה של תחושת מקצועיות והתמחות. יותר יתכן שלקוחות יסמכו ויעשו עסקים עם חברה שיש לה זהות מותג מוכר וחזק.

    הבדלה של המותג: לוגו ייחודי ומיוחד יכול לעזור לבדל את המותג משאר השחקנים בשוק. על ידי בידול מההמון, עסקים יכולים יותר ביעילות לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות ולנטוע יתד בשוק.

    סיכום

    היחס בין עיצוב לוגו ומיתוג הוא מאוד קרוב. לוגו איכותי יכול לעזור בבניה של זהות מותג, הכירות עם המותג, להעביר מסר של מקצועיות, ולהבדיל את המותג מהמתחרים שלו, למרות זאת, כדי לפתח זהות מותג חזקה ועקבית, עסקים צריכים לוודא שהלוגו בשימוש תמיד בחומרי השיווק ובכל מקום וזמן בא הלקוח בא במגע עם המותג.

    אלמנטים חשובים בבחירה של שירות עיצוב לוגו

    • תיק עבודות: עברו על הפורטפוליו של המעצב לראות אם סגנון העיצוב ועבודות קודמות הם באותו קו עם המותג והחזון שלכם.
    • תקשורת: בחרו מעצב או מעצבת שמתקשרים באופן ברור ומידי, ואשר ייקחו את הזמן להבין את החזון והמטרות שלך עבור הלוגו.
    • תהליך: חפשו מעצבים שאופן תהליך העיצוב שלהם הוא ברור, ואשר כולל איסוף נתונים, מחקר, פיתוח קונספט ושלב עריכות ושינויים.
    • מחיר: לבסוף, קחו לשיקול את המחיר והערך של שירות העיצוב, ודאו שהעלות מישרת קו עם התקציב שלכם והציפיות שלכם לפרויקט.

    עוד לקריאה על מיתוג עסקי ועיצוב לוגו

    מה כוללת חבילת מיתוג עסקי

    חבילות מיתוג לבעלי עסקים הרוצים למשוך לקוחות פוטנציאלים בדרך כלל כוללת את האלמנטים הבאים :

    עיצוב לוגו: לוגו ייחודי שקל לזכירה המייצג את ערכי החברה.

    פלטת צבעים: סט של צבעים אשר יהיו בשימוש באופן עקבי בכל חומרי השיווק.

    טִיפּוֹגְרַפְיָה: גופן, כולל הוראות מדויקות על מיקום, גודל וגווני צבע.

    עיצוב משרדי: עיצוב נייר, זה כולל כרטיס ביקור, נייר מכתבים ממותג, מעטפות ומוצרים אחרים המייצגים את החזות של החברה.

    חומר שיווקי: ברושורים, פליירים וחומרי שיווק אחרים המפרסמים את מותג החברה והמסר שלה.

    עיצוב אתר: אתר אשר משקף את מותג החברה ונותן מידע על מוצרי או שירותי החברה.

    תבניות מוכנות לרשתות חברתיות: תבניות עבור פוסטים ברשתות חברתיות, פרופילים ופרסומות, כדי לשמר לאורך עקבי את המראה וההרגשה בכל הערוצים.

    עיצוב אריזות מוצר: עיצוב של קופסאת המוצר עבור כל מוצר פיזי שהחברה מוכרת.

    עיצוב חתימה למייל: עיצוב חתימה שמצטרפת לכל דואר אלקטרוני שנשלח, זה כולל את הלוגו, הגופן ואלמנטים אחרים מחבילת המוצר.

    רשימה זאת היא כללית. חבילות מותג יכולות להכיל אלמנטים נוספים, כמו עיצוב ממותג עבור אירועים, צילומי תמונות או הפקת וידיאו. המטרה של חבילת מיתוג לעסק זה ליצור עקביות וכן מראה והרגשה מוכרים בכל המקומות בהם החברה משקיעה מאמצי שיווק.

    המשך קריאה מומלץ: רשימה של מה כוללת חבילת מיתוג.

    חבילת מיתוג עסקי

    אחרי שלמדתם על מיתוג עסקי. אם אתם מבינים ומוכנים לקראת מיתוג העסק החדש שלכם . כאן תמצאו מעצבים מקצועיים אשר יעזרו לכם למתג את העסק שלכם, תוכלו לרכוש חבילת מיתוג לעסק הכוללת: מדריך מותג, לוגו, גופנים, צבעים, ותוספות שונות.

    ההזמנה היא פשוטה דרך אתר פייבר. מרכז נותני שירות בתחום הדיגיטלי. המעצבים והמעצבות שנבחרו הם דוברי עברית. לפני ההזמנה מומלץ ללחוץ על Contact Seller, לספר על עצמכם ועל המותג שלכם.

    מה מייחד אותם?

    • מעצבים ומעצבות דוברי עברית
    • תיק עבודות ברמה גבוהה מאוד
    • ניסיון ועבודה עם מותגים

    איך מזמינים חבילת מיתוג עסקי?

    1. בחרו באחד המעצבים \ מעצבות

      לחצו על פרטים נוספים תוביל אתכם לדף המכירה של המעצב באתר פייבר שם תוכלו להזמין חבילת מיתוג לעסק. אם אינכם בטוחים איך לבחור במעצב המתאים, קראו אצלנו איך לבחור נכון חבילת מיתוג לעסק.

    2. עברו על תיק העבודות של המעצבים

      כל מעצב \ מעצבת שנבחרו כאן יש להם תיק עבודות באתר פייבר.

    3. צרו קשר לפני הזמנה

      אם אהבתם את העבודות הקודמות של המעצבים. לפני ההזמנה לחצו על Contact Seller, בצעו הרשמה קצרה לאתר ושלחו למעצב פרטים עליכם, מה אתם מחפשים, על מה החברה והמותג שלכם. מה התקציב שלכם ועוד. זכרו שהמעצבים הנבחרים דוברי עברית.

    4. ביצוע הזמנה של חבילת מיתוג לעסק

      אם התקשורת שלכם עם המעצב טובה, הוא מבין את משימת המיתוג שאתם רוצים, המחירים שלו לשביעות רצונכם. מכאן עליכם לבצע הזמנה באתר לחבילת המיתוג המתאימה לכם על פי ההסכם שלכם עם המעצב.